Monday, July 20, 2009
date: 19 july 2009
venue: V5-G
ketuk2 tingkap umah bwh yg tgkp ade wrapping paper lurveee~ =p
me: jana..aku da sampai..
jana: farrrr.. (gaye gedikss)
iday: farah...naik2~ (mke ngantuk2 br bgn tido, tp smgt je jerit2)
jana: far, nk aku tlg ke??
me: mmg ar!! hahhaha
sesi gotong royong angkat2 brg~
me: jana, cpt trn, aku ade gosip!!
iday: ape2?!! (asal gosip..pantas je...)
me: awek S**i* (gaye bisik, komot2 mlt je, x kuar suare..)
jana: hah?! ape2??
iday: awek S**i* (gaye bisik, komot2 mlt gak, x kuar suare gak..)
-senyap- si dia yg di perkatakan tgh lalu dpn ktrg
"hahahahah" <--- smua tergelak2 sakan coz td cam tahan nafas jer smua~
iday: eh, btul ke awek S**i* tu?
me: ha ah..ye la wey...aku da jmpe drg kat k***i* td..
jana: eh, seyes? mane2??aku nk tgk skali lg...
me: ko neh...jap lg die trn blk.. (smbl jengok2 level ats)
iday: wey, ade lg ke brg neh..
jana: jom pure2 angkat...cpt2..pure2 je..hahah
me: hahah...da xde..nih je..xyah ar angkat lg..tunggu ar dulu..
iday: hish krg neh, cpt la..ish,mane pompuan tuh.. (ingatkn td nk mrh sbb sebok gosip dr angkat brg..)
pure2 pilih brg nk angkt..si dia yg di perkatakan tgh lalu dpn ktrg skali lg
iday: eleh, biase je aku tgk..ntah pape tol..
me: ha ah..eh, die mmg free hair ek?
jana: ntah, ye kot...rmbt x canteq pon (ngutuk smbl mate juling2 jeling)
me: ha ah...kaler merah tu beb...patut ar **A* kne dump dulu, rmbt x merah kooot...
jana: ha ah kan far....
"hahahahah" <--- smua tergelak2 sakan smbl semput2 angkat brg~
p/s:
1) cerita di atas tiada kena mengena ngan yang sudah mati namun terkena mengena ngan yang masih hidup..
2) semoga watak yang terlibat xkan baca blog neyh...hahhaahah
^_^v peace~~~~
Saturday, July 18, 2009
Thursday, July 16, 2009
pagi td g amek kete yg telah d antar kemarin untuk dbasuh kete dan juge kusyen nye kerna ku rs kan ianya sudah enggak suci lg..heheh..but then, arini mendung je..so, d jangke kan ptg br kering seat2 itu..
after that, g teman my bro g workshop, die br bli a 2nd hand car, n nk soh die nye favret pomen repair mane2 yg patut (sanggup tu blk dr perak coz pomen tu je yg bole sentuh kete die..ish3..da kne bomoh kot..haha)
pastuh, we ol blk kg jap..saje, skang kan musim buah...lantas ktrg pun pnjt la pokok2 yg bole d panjat, antara nye manggis dan juge langsat/duku (xpat beza laa..) ..durian xpat pnjt..so, kutip je bwh2 pohon..hehe..<--- aktiviti ini tersgt lah memeluhkan diriku~ =p
by noon, g amk my lil' sis kat skolah..pastu blk umah n tros masuk dapur...."ktung ktang kteng kting" bunyi ku memasak... "hmm, sedapnye" kate akak ipar ku... <-- xyah ckp, da tau daa...hehehe
after kemas2 kitchen, mama ajak g facial..coz, aku je driver mama g facial..bile da nk smbg utp neyh, mama da xde driver da nk meronggeng mane2..cian mama... dkat 2 jam br siap facial, coz srg je yg buatkan aku n mama...lembab la sket siap.. (bes woo wat facial..^_^)
lpas da siap facial, abah plak call n ajk dinner kat luar...actually, aku yg proposed kemarin, nk banjer d whole family before g utp...n then, aku call la d restaurant to book a table n order our meals...sedap sgt mkn2..xde ms nk snap pic, lapo bebenor td..hahha
...da kenyang smua org??yeay, jom blk!!!!
p/s: i'm so tired n sgt x b'maya..mau tidooooo~
Tuesday, July 14, 2009
..baru je balik dari shopping sket2 kat Pasar Selase (the name is taken by today's day...SELASA!).. it soooo hot you know. ikut kan ati, malas sesangat nk kuar umah...but my mama n lil' sis insisted to go there..kate nye nk knal Pasar Selasa, x pnah lagi gi sane, bunyi cam glamer jer...ntoh ler... -_- "
well..i'm glad that i went there...most of the stuffs were very cheap n cantik2...i bought 2 tudungs, 2 shirts yg labuh sket paras peha (style skrg kooot..byk je bj gitu..) n bla3 (rahsiaa....hehehe).
so, once da sampai umah, aku dengan rakus nye mencuba pakai la baju2 yg aku beli td...but.. hmmm...it's..hmm...too tight for me...aku x ske baju yg fit2 sgt...but then, those shirts are soo comey (according to my eyes la...). sayang nye xpat pakai...
Sile tengok~~~

cantik kan...kan, kan..?!! n yet..aku kne g tukar n amek baju len yg can fit my hip n tigh..haiyh.. -_-
last night is the final episode of prison break for this season finale.. michael scofield died eventually...waaaa...why must he died..???he is the heart of the series... T_T

i'm crying all over the place again. i am so upset. it was a good finale for the series story-wise but i am just so incredibly sad. there is no other fictional character that deserved a happy ending as much as michael scofield did.
it's very sad knowing that scofield wouldn't be around sara and michael junior, but his death is unevitable.. he has to go whether he likes it or not, for his beloved wife and son to be free..
me: wish can hav my loved one till death do us apart... *wink2~~ ^_^
Sunday, July 12, 2009
...right now, i'm totally not a fan of any love story..life is tough.. but, without love, it's tougher u know~ *sighhhhhh -_-
Well, i would like to share a true story of love that didn't make it as it always do.. actually, i knew this guy of the story during my intership back in 2007..
whatever it is..things happened for a reason k...
layaan~
AR is a guy (handsome beb, mke seyes cam norman hakim) who was deeply in love with this girl named M. She is a very beautiful n graceful lady, she's such a perfect one to make a wife (no kidding at all k..da ade 7 pinangan yg die tolak mentah2.. fuuhhh.. mantop tuh).
but AR asked for some time,he needed to settle some family matter first. He wanted to give a proper life to his beloved mom. Because AR actually come from a very poor family whereby most of their neighbours and relatives would ignore them.. (and bile AR nih da jd engineer yg kaye raye, smua pun mule la nk ngaku sdare..ceh...so typical~).
Everything was ok..but then, M's mother can't stand waiting anymore. So her mother said that she has to accept the next guy who asked for her hand of marriage, period! M did told AR about that. so AR agreed to do so but he needed a little more time to provide everything for the new life.. ( die da beli kete br, umah br: double storey ok~, perabot, pinggan mangkuk, COMPLETE owh kay~~ <-- aku la saksi smua itu..hehe).
The problem started when AR without any doubt told her housemate, H about the marriage and the rule by M's mother. of course you can predict what happened next right?! H brought his family and proposed M. her mother had to keep her promise before and accepted pinangan by H (siot je back stabbed member camtuh..).
...AR was very frustrated being fooled by H like that. but he can do nothing. M's and H's families had an agreement already and planned everything for the wedding...
Thus, M also had no choice except to marry H...I'm not so sure either they are happy or not. but the last thing i heard was, when they had a newborn and it was a boy, M; still can't forgetting her loved one, insisted to put AR as their son's name. H was very mad. but then H cut a deal with her. She can name him AR but she has to put an end to her friendship with AR once and for all.. She agreed, that's the only way she can still has AR in her life............
Friday, July 10, 2009
btw, i brought my granny (i called her Mek) actually.. she's having some kind of trouble sleeping at nite..so, aku or adik2 aku have to go there n keep her companied every nite... <--- sgt x ske to leave our best bedroom in d world (kat umah mek kne tido ats couch)..but pity her a lot -_-
Thus, my mama pun decided to consult a bomoh.. so, bace punye bace..jampi punye jampi.. bomoh ni ckp la yg umah mek aku tu ade LEMBAGA yg org anta nk kaco abah aku dulu2 (my dad is a politician n hav quite a strong post i would say..)...yerp..dulu abah aku pnh sakit kne buatan org.. took a long time to recover..took a lot of bomoh and also doctors to heal my dad..still remember i hav to wash my house wif plenty of cuke getah n lada (erghh...smelled awful!) untuk tawarkan ilmu yg d antar tuh..
berbalik kpd cite mek aku nih...so..bomoh ni ckp, lembage yg d anta nih da twr ilmu tp still terperangkap dlm umh tu..tu yg mek aku jd x sng duduk..tp luckily lembage nih x kaco2 or menjelma jd mende2 yg x spatut nye... ( cume, there was once, a big biawak was in d house. when my bro checked by poking it, it was dead, so he threw it at d back of d house...when my dad went to buried d biawak, it was gone <--- bomoh said it was the lembage..uuuuu..takut seyh~)
my beloved mek (mke kne cover, takut msk paper..ahhah) tgh bincang ngan bomoh..




